Untitled Document
 
 
 
  2024 Dec 06

----

04/06/1446

----

16 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

پيامبر صلى الله عليه و سلم فرموند: " من سأل الله الشهادة بصدق بَلَّغَهُ الله منازل الشهداء وإن مات على فراشه " (روايت مسلم)
" هر كسى كه صادقانه از خداوند طلب شهادت كند، خداوند او را به مرتبه شهداء خواهد رساند، گر چه در بستر مرگش نيز بميرد ".

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

علم>گیاهشناسی>زیست شناسی گیاهی (بوتانی)

شماره مقاله : 11118              تعداد مشاهده : 1839             تاریخ افزودن مقاله : 16/3/1394

زیست شناسی گیاهی (بوتانی)

 

گیاهان دارای گونه های مذکر و مونث هستند:

 

در گذشته، انسان نمی دانست که گیاهان هم دارای گونه های مذکر و مونث است.

اما گیاه شناسی توضیح می دهد که هر گیاه دارای جنس مذکر و مونث استلإ حتی گیاهان با جنسیت متحد دارای اجزای متفاوتی هستند که دربردارنده بخش های مذکر و مونث است.

اما قرآن بیان می دارد که گیاهان دارای گونه های مذکر و مونث هستند...! به این آیه دقت کنید:

الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ الْأَرْضَ مَهْدًا وَسَلَكَ لَكُمْ فِيهَا سُبُلًا وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِنْ نَبَاتٍ شَتَّىٰ ﴿٥٣سورة طه.

ترجمه: پروردگاري که زمين را براي شما زيرانداز ساخت و در آن راههايي برايتان به وجود آورد، و از اسمان آبي فرو فرستاد، و آنگاه با آن انواع گياهان را برآورديم.

میوه ها دارای گونه های مذکر و مونث هستند:

 

 وَهُوَ الَّذِي مَدَّ الْأَرْضَ وَجَعَلَ فِيهَا رَوَاسِيَ وَأَنْهَارًا ۖ وَمِنْ كُلِّ الثَّمَرَاتِ جَعَلَ فِيهَا زَوْجَيْنِ اثْنَيْنِ ۖيُغْشِي اللَّيْلَ النَّهَارَ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ﴿٣  سورة الرعد.

ترجمه:  و او ذاتي است که زمين را گسترانيد و در آن کوهها و رودها قرار داد و از هر ميوه اي جفتي دوگانه آفريد، شب را بر روز مي پوشاند، بي گمان در اين (امور) نشانه هايي است براي آنان که مي انديشند.

میوه ها محصول نهایی سوخت و ساز نباتات عالی است.

 مرحله تولید میوه بعد از مرحله گل دهی است که گل دارای بخش های مذکر و مونث است ( کلاله و تخم دان) .

بعد از انتقال اسپرم به گل، میوه تولید می کنند که میوه می رسد و دانه خود را آزاد می کند.

 بنابراین می توان گفت، تمام میوه ها  دارای ارگانهای مذکر و مونث هستند؛ و این حقیقتی است که در قرآن ذکر شده است...!

 دربعضی از گونه های خاص، میوه از گل های بارور نشده تولید می شود که موز، بعضی از انواع آناناس، انجیر، پرتقال، انگور و غیره از این دسته اند، که حتی این دسته از میوه ها هم دارای ارگانهای جنسی متذکره هستند.  

تمام چیزها جفت خلق شده اند:

 

وَمِنْ كُلِّ شَيْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَيْنِ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ ﴿٤٩  سورة الذاريات.

ترجمه: و از هر چيز جفتي بيافريده ايم ، باشد که عبرت گيريد

این آیه تاکید بر جفت بودن تمام چیزها می کند..!

 علاوه بر انسانها، حیوانات، گیاهان و میوه ها این آیه شاید در برگیرنده جریان الکتریکی که شامل ذرات  الکترون و پروتون (بارهای مثبت و منفی) هستند ویا هر چیز دیگری نیز باشد.

سُبْحَانَ الَّذِي خَلَقَ الْأَزْوَاجَ كُلَّهَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ وَمِنْ أَنْفُسِهِمْ وَمِمَّا لَا يَعْلَمُونَ ﴿٣٦سورة يس.

ترجمه:  و در آن باغهايي از نخلها و تاکها پديد آورديم و چشمه ها روان ساختيم .

قرآن در اینجا می فرماید تمام چیزها جفت آفریده شده اند و مواردی را شامل می شود که انسان آنها را در حال حاضر نمی داند شاید در آینده کشف شود...!

 

برگرفته از کتاب :

The Qur'an and Modern Science are compatible or incompatible                        

نویسنده: دکتر ذاکر نائک

 

 

 



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

امام ابو حنيفه رحمه الله فرموده اند: "لا يحل لأحد أن يأخذ بقولنا ما لم يعلم من أين أخذناه" (روايت ابن عابدين در حاشيه كتاب "البحر الرائق " 6/293) يعنى: "حلال نميباشد براى كسى كه قول ما را بگيرد ولى نداند كه آنرا از كجا (و چه منبعى) گرفته ايم"، و در روايتى ديگر ميگويد: "حرام على من لم يعرف دليلي أن يفتي بكلامي" يعنى: "حرام است بر كسى كه دليل مرا نداند و با اقوال من فتوى بدهد".

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 1018
دیروز : 3992
بازدید کل: 8992668

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010