Untitled Document
 
 
 
  2024 Nov 21

----

19/05/1446

----

1 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

پيامبرصَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ  مي‌فرمايد: « تَرَكْتُكُمْ عَلَى الْبَيْضَاءِ لَيْلُهَا كَنَهَارِهَا »
(شما را بر روشني‌اي گذاشته‌ام كه شب آن همانند روز آن است).
احمد (4/126)، ابن ماجه (43)، و طبراني در «الكبير» 18/247، 257 (619، 642). و آلباني در: «صحيح ابن ماجه» (41). صحيح دانسته است.

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

تاریخ اسلام>مسائل تاریخ اسلام>مسیحیت > تاریخ نفوذ مسیحیت به جزیرة العرب

شماره مقاله : 1237              تعداد مشاهده : 341             تاریخ افزودن مقاله : 22/10/1388

مسيحيان، از طريق اشغال حبشيان و فعاليت بعضي مبلغان مسيحي آيين خود را در بلاد عرب‌نشين رواج دادند. آغاز اشغال يمن توسط حبشيان سال 340 ميلادي بود؛ هرچند اين اشغال آنچنان استمرار نيافت و در فاصله سالهاي 370 تا 378 ميلادي حبشيان از يمن بيرون رانده شدند[1]؛ اما زمينه را براي نشر و گسترش آيين مسيحيت فراهم ساخت و مردم يمن در راستاي گرايش به مسيحيت سخت تشويق شدند. به خصوص، در اثناي ساليان اشغال يمن مردي زاهد پيشه و مستجاب‌الدعوه و صاحب کرامات، به نام فيميون، به نجران آمد، و مردم را به آيين نصرانيت فراخواند. مردم نيز دعوت او را اجابت کردند و آيين مسيحيت را پذيرفتند؛ زيرا نشانه‌هاي فراواني از راستگويي او وحقانيت دين او مشاهده کرده بودند[2].
بار ديگر که در سال 525 ميلادي حبشيان يمن را اشغال کردند، و در واقع، اين اشغال بازتاب کارهاي ذونواس و سوزانيدن مسيحيان در خندق‌هاي آتش بود، و ابرهه الاشرم به حکومت يمن دست يافت؛ با نشاط بيشتر و با وسعت افزون‌تر به نشر و گسترش آيين مسيحيت پرداخت، و تا آنجا پيش رفت که در يمن کعبه‌اي بنا کرد، و خواست زائران عرب را از حج بيت‌الله بازدارد و به حج گزاردن بسوي کعبة يمن وادار سازد، و خانة خدا را که در مکه است ويران گرداند، که البته خداوند متعال او را به کيفر دنيا و آخرتش رسانيد.
آل غسان و قبائل تغلب و طيي و بعضي قبائل ديگر، بر اثر همجواري با روميان به آيين مسيحيت درآمدند؛ حتي بعضي پادشاهان حيره نيز بر آيين مسيحيت گردن نهادند.

[1]- الیمن عبرالتاریخ، ص 158-159؛ تاریخ العرب قبل الاسلام، ص 122، 432.
[2]- برای تفصیل مطلب، نک: سیرةابن‌هشام، ج 1، ص 31-34.


به نقل از: خورشيد نبوّت، ترجمه فارسي «الرحيق المختوم» مؤلف: شيخ صفي الرحمن مبارکفوري، برگردان : دکتر محمدعلي لساني فشارکي




 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

امام مالک نیز از موسیقی و از گوش دادن به آن نهی نموده است. وی در پاسخ به سوالی درباره غنا و نواختن آلات موسیقی گفت: "آیا عاقلی هم وجود دارد که غنا و موسیقی را حق بداند؟ این کارها را نزد ما فاسقان انجام می دهند" [تفسیر قرطبی]

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 5817
دیروز : 5614
بازدید کل: 8795976

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010