|
|
قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين». امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل». |
|
الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>لیونز
شماره مقاله : 1311 تعداد مشاهده : 680 تاریخ افزودن مقاله : 6/11/1388
|
ليونز LIONS CLUBS تعريف: اين گروه در ظاهر مجموعه اي از مراكز خيري و اجتماعي اند، ولي در حقيقت يكي از گروه هاي جهاني بوده كه تابع ماسونيزم ميباشد، و آنرا يهوديان به خاطر فساد جهان وسيطره بر آن، رهبري ميكنند. تأسيس وافراد برازنده : -درتابسان سال 1915م مؤسس اين گروه، ملفن جونس، به سوي مفكورهء ايجاد مراكزي دعوت نمود كه مردم كارگر را دراكناف و اطراف مختلف ايالات متحده، در بركيرد، واولين مركزي كه از اين نوع مراكز تأسيس شد در شهر سانت انطونيو- تكساس، بود. -درمايو 1917م مراكز ليونز به حيث سازمان جهاني پا به عرصهء وجود نهاد، اولين اجتماع آن در شيكاغو، درمحل سابقهء گروه روتاري، برگذار گرديد. -بعضي پژوهشگران به اين باور اند كه اين گروه تابع گروه بناي برث (يعني پسران عصر) اند، كه اين گروه در 13/10/1834م، درشهر نيورك، تأسيس شده بود. -مراكز اين گروه همه وبه صورت عام، به طرق مختلف تنظيم ماسونيزم را پيروي ميكنند. -گروه ليونز به اين هدف تأسيس شده تا درصورتي كه اگر گروه هاي سابقه افشاء شوند ويا جبراً از صحنه بيرون كرده شوند، در آن صورت اين گروه چون ظاهراً لباس خير واصلاح اجتماعي را دربردارد، جاگزين آنها شود. افكار و معتقدات : -نام شان (ليونز) كه به معناي "سياه" است، اشاره به سوي قوت وشجاعت ميباشد. * فعاليت و كار ظاهري شان امور آتي ميباشد: * دعوت به سوي برادري، آزادي، ومساوات. * انتشار امور خيريه وايجاد معاونت ميان اقوام. * رشد روحيهء صداقت ميان افراد، بدور از روابط عقيدتي. * توجه به رفاهيت وپيشرفت سطح زندگي اجتماعي. * كار در راه ايجاد معرفت، باتمام وسائل ممكنه. * همكاري ومساعدت با نابينايان. * تخفيف مشكلات روز مرهء زندگي از هموطنان. * خدمت نمودن به مردم محل. * برپا كردن مسابقات رفاهيت. * تقويهء پروگرام هاي خيريه. * تقويهء پروگرام هاي ملل متحد. -شروط عضويت: * شروط عضويت در اين تنظيم تفاوت زيادي با شروط عضويت در تنظيم هاي ماسوني و روتاري ندارد. * لكن فرقش از تنظيم ماسوني در آنست كه در اين تنظيم جائزاست براي يك شغل وپيشه دوعضو و يا زياده از آن وجود داشته باشد. * هيچ شخص نمي تواند خودش درخواست عضويت نمايد، بلكه خودشان اگر در وي مصلحتي ديدند، او را انتخاب نموده عضويت را برايش پيشكش مي نمايند. * شرط است كه بايد عضو از افراد شغل وكسبي باشد كه آن كسب كامياب باشد. * اين نيز شرط است كه بايد كار عضو درهمان منطقه اي باشد كه آنجا مركز وجود دارد. * بالاي هر عضو لازم است كه حاضري نسبي خود را در اجتماعات هفته وار حفظ نمايد و سالانه از 60 % كم نباشد. * از دخول افراد عقيده دوست وكساني كه تعصب شديد وطني دارند، جداً جلو گيري مينمايند. * پسران ودختران جوان را جذب مينمايند، البته بخاطر حفظ سطح ممكن وجود نوجوانان و به خاطر زنده نگه داشتن هميشگي مركز، علاوه بر آنكه تأثير بالاي جوانان خيلي سهل و آسان ميباشد. * زنان را نيز جذب مينمايند، خصوصا همسران مسؤولين بزرگ را، براي آنان وظيفهء ارتباط گرفتن با اشخاص بزرگ سپرده ميشود، آنان مراكز خاص دارند بنام «مركز زنان ليونز». -تشكيل تنظيم : هر مركز متشكل است از: * يك رئيس . * يك و يا زياده از يك معاون رئيس. * سكرتر – و مسؤول صندوق. * مجلس اداري، مركب از (12) عضو، ولي در ميان آنان بايد يك يا دو شخص سابق مركز باشد كه هدف از آن تسلط كامل بالاي مجلس بوده تا مجلس به جانبي كه رئيسان نمي خواهند منحرف نشود. * گروپ هاي مختلفي از جانب مجلس تشكيل ميشود تاكه انتظام امور مختلف را در برگيرد. خطر اين گروه : -فعاليت ظاهري خيريه اش كمين گاهي است كه در عقب آن اهداف حقيقي و اصلي اش پنهان گرديده است . -پلان شان خيلي دقيق ميباشد، و در تمام جهات به اصول مخفيانه و طرق سري كار ميكنند. -در هر منطقه كه كار ميكنند، معلومات متعلق به امور سياسي و ديني آنجا را جمع نموده به مركز جهاني خويش مي فرستند، در آنجا بعد از غور و بررسي آن، تصاميم و اقدامات مناسب گرفته ميشود. -در ضمن ديدار هاي شان به اسرار و حفاياي كسب ها آشنائي حاصل مينمايند بدينگونه ميتوانند بالاي بازار محلي تسلط حاصل كنند و در امور اقتصادي آن قريه دخالت نمايند. -آنان منطقه اي را كه در آن كار مينمايند ميان خود تقسيم ميكنند، و بر هر گروپ لازم ميباشدكه بخش فعاليتي كه به وي تعلق دارد به طور مخفي پيش ببرد. -خيلي عموض و پيچيدگي شديدي وجود دارد كه توسط آن اسرار، موارد و وسائل شان پوشيده است. -مجالس ادارات مناطق ليونز اقدامات امنيتي شديدي در اطراف خويش ميداشته باشند. -اين شعار را هميشه تكرار ميكنند : « دين از خدا است ولي وطن از همه است» . -اسلام نزد آنان مساوي با ديگر اديان است، برابر است كه دين آسماني باشد ويا دين بشري، البته اين در ظاهر است، ولي در حقيقت آنقدر كه در مقابل اسلام دسيسه مينمايند در مقابل اديان ديگر نمي نمايند. -در دعوت ها و سخنراني هاي شان بر اظهار شرافت و مكانت مشخص براي اسرائيل و اقوام آن تأكيد مينمايند، همچنان افكار صهيونستي را در عقول اعضاء خويش زرع مينمايند. -مجلسي در مركز جديد ليونز مصر، در قاهره، بخاطر مذاكرهء صلح بين اسرائيل و مصر برگذار نمودند. -آنان محافل رقص، و بيحيائي مختلفي را تحت شعار ( محافل خيريه) تشكيل ميدهند. -مجمع فقهي در دور اول خود، كه در مكهء مكرمه به تاريخ 10 رمضان 1398هـ برگذار گرديده بود، فيصله أي صادر كرد كه در آن چنين آمده بود: اصول و مبادي حركات ماسوني، ليونز و روتاري ، به صورت كلي با اصول و قواعد اسلام تناقض و ضديت دارد. ريشه هاي فكري و اعتقادي : -مراكز ليونز از دائرهء ماسونيه كه پيروي آنرا مينمايد، خارج نيست ، بنابرآن ريشه هاي شان يكي است. -به سوي مفكورهء رابطهء انساني و دور كردن موانع از ميان بشر، دعوت مينمايند. -جوهر حقيقي خود را از فكر صهيونستي اخذ ميكنند. انتشار و جاهاي نفوذ : -اين تنظيم مراكزي در امريكا، اروپا و در بسياري از كشورهاي جهان دارد. -مراكز ليونز در اوائل سال 1970 م ادعا نمود كه تعداد اعضاء اين حزب زياده بر (934000) عضو ميباشد، كه در ( 146) قريه تقسيم شده اند. -مركز عمومي فعلي آن در اوك بروك ولايت الينوي ايالات متحدهء امريكا ميباشد. -بعد از معاهدهء صلح ميان مصر و اسرائيل ، مراكز ليونز و روتاري در مصر نيز به فعاليت آغاز نمودند. -آنان در مسافرخانه هاي بزرگ براي خود مركز ميگيرند، مثل مسافرخانهء جديد سلام، مسافرخانهء هيلتون، مسافرخانهء شبرد، و مسافرخانهء شيراتون. -مبالغ بزرگ را، در محافل ايجاد صداقت و دوستي و در محافل اهتمام به بعضي از امور به حيث جائزه تقديم مينمايند، كه اين خود اشارهء به كيفيت موارد مالي تنظيم ميكند. مراجــع : 1-شهادات ماسونية حسين عمر حماده- دار قتيبة بدمشق-ط1- 1400هـ /1980م. 2-حقيقة نوادي الروتاري جمعية الإصلاح الاجتماعي- ط2-1394هـ/ 1974م. 3-الماسونية في العراء الشيخ محمد علي الزعبي. 4-أسرار الماسونية جواد رفعت أتلخان. 5-خطر اليهودية العالمية علي عبدالله التل. الاسلام و المسيحية 6-جذور البلاء عبدالله التل. 7-الماسونية محمد صفوت السقا وسعدي أو جيب- اصدار رابطة العالم الإسلامي-مكة مكرمة -ط2- 1402هـ. 8-الماسونية و الصهيونية و د. صابر عبدالرحمن طعيمه - دار الفكر العربي الشيوعية بالقاهرة - ط1-1978م. 9-مجلة الجندي المسلم سال يازدهم – شماره 34- ذو الحجة 1404هـ/1984م. 10-جريدة الأخبار القاهرية تاريخ 27/1/1984م. 11-أنظر الموسوعة البريطانية طبعة 1974م – مجلد 4- صفحة 302 في الحديث عن الماسونية (البناؤون الأحرار). به زبان انگليسي 12- Encyclopaedia Britannica, Vol. V, p. 385, 1974.
به نقل از: موسوعه آسان در بيان فرقه ها و گروهها (به زبان فارسی)، نويسنده : دکتر حماد الجهني، مترجم : محمد طاهر (عطائي)، الناشر: مركز الثقافة الإسلامية " بخارى".
|
بازگشت به ابتدای
صفحه
بازگشت به نتایج قبل
چاپ
این مقاله
ارسال مقاله به دوستان |
|
|
|
|
|