Untitled Document
 
 
 
  2024 Nov 23

----

21/05/1446

----

3 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

عَنِ النَّبِيّ صلی الله علیه و سلم قَالَ: إِنَّ أَدْنَى الرِّيَاءِ الشِّرْكُ. (متفق عليه). «رسول الله صلی الله علیه و سلم فرمودند: همانا كمترين و نازلترين درجه ريا و ظاهر، شرك به خداوند است». 

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > نکاح موقت از دیدگاه شیعه

شماره مقاله : 1863              تعداد مشاهده : 394             تاریخ افزودن مقاله : 31/3/1389

نکاح موقّت از دیدگاه شیعه
س  - آیا علمای شیعه در مورد فضیلت ازدواج موقت روایاتی دارند، و حکم کسی که آن را انکار کند چیست؟
ج - با دروغ و افتراء به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  نسبت داده اند که گویا گفته: «هر کس با زن مؤمنی صیغه (ازدواج موقت) کند مثل این است که هفتاد بار کعبه را زیارت کرده باشد».[1]
و نیز به ایشان نسبت داده اند: «وقتی به معراج برده شدم؛ جبرئیل به من ملحق شد و گفت: ای محمّد خدا فرموده: از تمام کسانی از امّت تو گذشتم که با زنان متعه کنند»[2].
 و سیّد و سرور شیعه  فتح الله کاشانی از پیامبر رضی الله عنه  (به دروغ) روایت کرده که گفت: «هر کس یک بار صیغه کند؛ درجه و مقام او همچون درجه و مقام حسین رضی الله عنه  خواهد بود، هر کس دو بار صیغه کند مقامش همچون مقام و رتبه حسن خواهد بود، و هر کس سه بار صیغه کند مقام و درجه او به مقام علی ابن ابی طالب می­رسد، و هر کس چهار بارصیغه کند؛ مقام او به مقام من می­رسد».[3]
و ایمان انسان مؤمن کامل نمی­شود تا متعه نکند! روایت کرده­اند:« إنَّ المؤمنَ لا يَكملُ حتى يتمتَّع »[4].
و در مورد کسی که ازدواج موقت را قبول نکند حکم کرده اند که او کافراست! شیخ شیعه عاملی می­گوید: « چون مباح بودن ازدواج موقت از ضروریات مذهب امامیه است»[5].
 و چنانچه پیشتر گفته شده به اعتقاد آنها مُنکر ضرورت کافر است.
تناقض:
روایت کرده اند که امیرمؤمنان علی بن ابی طالب رضی الله عنه  گفت: رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم   در روز خیبر گوشت الاغ های اهلی و ازدواج موقت را حرام کرد.[6]
و ابو عبدالله رضی الله عنه  را درباره ازدواج موقت پرسیدند، در پاسخ گفت: «خودت را با آن آلوده نکن»[7].
 
 
 
به نقل از: سؤال و جوابهايي در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف: عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری


[1] - کشف الاسرار موسوی ص 35 .
[2] - من لا يحضره الفقيه ج3/722 (كتاب النكاح ح19 باب المتعة) .
[3] - منهج القاصدین کاشانی ، ص 356 .
[4] - من لا يحضره الفقيه ج3/723 (كتاب نكاح ح31 باب متعة) .
[5] - وسائل الشیعه 7 / 441 .
[6] - تهذیب الاحکام 2 / 184 ، وسائل الشیعه 7 / 441 .
[7] - بحارالانوار 110 / 318 ، مستدرک الوسائل 14 / 455 ، و النوادر اشعری ، ص 87 .



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

 از ابو حنيفه در مورد اختلافات و نزاع حضرت على و معاويه سؤال شد، آن حضرت گفت: اگر من نزد خداوند حضور يابم، مرا از تكاليف شرعى سؤال و پرس ميكند كه آيا انجام داده ام يا نه و از كار و بار آنها از من سؤال نخواهد كرد"

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 4349
دیروز : 5831
بازدید کل: 8837663

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010