Untitled Document
 
 
 
  2024 Nov 21

----

19/05/1446

----

1 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

پيامبر صلى الله عليه و سلم فرمودند: "إن لله أقواما اختصهم بالنعم لمنافع العباد" (روايت طبراني)
«خداوند بندگان بخصوصى دارد كه آنها را براى منفعت به مردم برگزيده است».

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > طرح و برنامه های مهدی بعد از ظهور

شماره مقاله : 2090              تعداد مشاهده : 326             تاریخ افزودن مقاله : 18/4/1389

طرح و برنامه های مهدی بعد از ظهور


س – به اعتقاد علمای شیعه امام دوازدهم بعد از قیام و ظهور چه اقداماتی خواهد کرد؟


ج- شیعه معتقدند که وقتی او ظهور کند:
 
1- انتقام از ابوبکر و عمر و عایشه رضی الله عنهم
 علمای شیعه به صراحت گفته­اند آن مهدی که در انتظارش هستند ابوبکر و عمر رضی الله عنهم  را زنده خواهد کرد، سپس آنها را بر تنه درخت خرمایی به دار آویخته و هر روز هزار بار آنها را می­کُشد[1].سپس فرمان می­دهد زیر آن درخت آتش بیفروزند و آن دو را همراه با درخت می­سوزاند، سپس خاکسترشان را در دریا می­اندازد. مفضّل(راوی حدیث دروغ) گفت: سرورم، آیا این آخرین عذاب آنهاست؟ گفت:«هیهات یا مفضّل».
  علمای شیعه دعاهایی را ساخته اند که با آنها هر روز قایم موهوم و خیالی خود را به فریاد می­خوانند تا ظهور کند، و از ابوبکر و عمر رضی الله عنهم  انتقام بگیرد[2].
و مجلسی گفته: «وقتی مهدی ظهور کند؛ عایشهل را زنده خواهد کرد و بر او حدّ اجرا خواهد کرد»[3].
2 – همه عرب از دم تیغ می­گذراند
 نعمانی از ابی عبدالله علیه السلام  روایت می­کند که گفت: «بین ما و عرب چیزی جز ذبح و سربریدن باقی نمانده است»[4].
توضیح:
چنانکه ملاحظه می­شود این نسل­کشی بدون فرق بین شیعه و سنّی همه عرب را شامل شده، باوجود اینکه جمع زیادی از شیعه عرب هستند.
به همین علّت است که آخونهای فارسی زبان از ابی عبدالله روایت کرده که گفت: «از عرب بپرهیز که خبر بدی در انتظار آنهاست، هیچ کس از آنها با قایم همراه نمی­شود»[5].
توضیح:
ای عرب های شیعه! آیا وقت آن فرا نرسیده که بدانید مخترع و بنیانگذار دین شما ابن سبأ یهودی و برادران مجوسی او هستند؟ نگاه کنید چگونه شما را به ظهور مهدی تهدید می­کنند که هرگاه ظهور کند همه شما را به قتل می­رساند؟
ببینید علمای شما در مورد اصول دینی واقعی خویش که مجوسیت و یهودیّت است چه روایتهایی ساخته­ و پرداخته­اند؟!
 آخوندهای شما روایت کرده­اند که امیرمؤمنان علی رضی الله عنه  پادشاه دین شما، یعنی کسرا را زنده کرد و به جمجمه سر او گفت: «تو را به خدا قسم به من بگو من کیستم و تو کیستی؟ جمجمه با زبان روان گفت: تو امیر مؤمنان، و سرور وصی­ها و پیشوای پرهیزگاران هستی، امّا من بنده خدا و پسر بنده خدا کسری پسر انوشیروان ....هستم، ولی با وجود اینکه کافر بودم خدا مرا از آتش دوزخ نجات داد... و دوزخ بر من حرام است»[6].
و چرا مهدیتان شما را از دم تیغ می گذراند؟ آیا به خاطر اینکه رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  و امیر المؤمنین و همه امامانتان عرب هستند؟ آیا مهدی خیالی شما عرب نیست ... !! یا اینکه از علمای یهود اصفهان است !!؟
و نیز روایت کرده اند: «این امر(ظهور قائم) اتفاق نخواهد افتاد تا نُه دهم مردم از بین نرود»[7].
تعارض
از ابوعبدالله روایت کرده اند که گفت:« این امر(ظهور مهدی) واقع نشود تا دو سوّم مردم از بین نرود»[8].
 
3- قتل عام حجّاج  بیت الله بین صفا و مروه
روایت کرده اند که(ابوعبدالله گفت:) گویی حمران بن أعین و میسر بن عبدالعزیز را می­بینم که با شمشیرهای خویش مردم را بین صفا و مروه بر زمین می­زنند»[9].
خمینی و همفکرانش که معتقدند فقیه شیعه نایب امام غایب است؛ برای اجرای این رؤیای مجوسی در حرم امن الهی در حج سال (1407هـ ش) تلاش کردند، ولی خداوند عزوجل  آرزویشان را ناکام ساخت، ولی پیروان خمینی دو سال بعد حادثه بمب­گذاری راه انداختند و تعدادی از حجّاج بیت الله در سرزمین امن خدا قربانی این جنایت شدند.خداوند حجاج و عامرین و حرم مکّه را حفظ گرداند.
 
4– انهدم مسجد الحرام و مسجد نبوی و حجره نبوی
 شیخ شیعه مجلسی از ابی عبدالله روایت کرده که گفت: «قائم ما مسجد الحرام و مسجد پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  را تخریب می­کند، و آنها را به اساس اصلی آن برمی­گرداند»[10].
چون مهدیشان در خروج از مخفیگاه خود تأخیر کرد؛ قرامطه در سال(317 هـ) وارد عمل شده و به جنگ مکه رفتند و حجرالأسود را بیرون کشیدند، ولی آن را به شهر قُم نبردند، بلکه به بحرین بردند و بیست و دو سال در تصرف آنها باقی ماند!!
امّا در مورد اینکه چرا حجر الأسود را ربودند، و قبله مسلمانان کجا خواهد بود شیخ و عالم شیعه فیض کاشانی روایت کرده که امیر مؤمنان در مسجد کوفه سخنرانی کرد و گفت: «ای اهل کوفه! خداوند عزوجل  چنان لطف و فضلی به شما نموده که به هیچ کس آن را نداده است، مصلای شما خانه آدم و خانه نوح و خانه ادریس و مصلای ابراهیم است ... و شب ها و روزها پایان نخواهند یافت تا وقتی که حجرالأسود در آن نصب شود»[11].
و مدعی­ هستند که مهدی گفته: به یثرب می­آیم و حُجره (رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم ) را منهدم می­کنم ...»[12].
شیخ و آیت معاصرشان حسین خراسانی گفته: «گروههای شیعه برای فرا رسیدن روزی  لحظه شماری می­کنند که نزدیک است و بار دیگر این سرزمین­های مقدس فتح شوند؛ تا آنها با اطمینان و آرامش خاطر وارد آن شوند و خانه پروردگارشان را طواف کنند و مناسکشان را ادا کنند و قبر سادات و بزرگانشان را زیارت نمایند ... و آنجا پادشاه ستمگری نخواهد بود که علیه آنان تجاوزگری کند و حیثیّت آنان و حرمت اسلامشان را هتک کند، و خون های مصون آنان را بریزد و اموال محترم آنان را از روی تجاوز و ستمگری چپاول کند، خداوند آرزوهای ما را تحقق ببخشد»[13].
و در تاریخ 17 / 3 / 1979 میلادی در یک سیمینار رسمی که در آبادان برگزار شد و انبوه زیادی از مردم برای بزرگداشت پیروزی انقلاب خمینی در آن شرکت کرده بودند؛ یکی از علمای شیعه به نام دکتر محمّد مهدی صادقی سخنرانی کرد و گفت: «ای برادران مسلمان شرق و غرب با صراحت به شما می­گویم که مکّه و مدینه را گروهی از یهودیان اشغال کرده اند»[14]. و به آنها وعده داد که مکه و مدینه فتح خواهند شد.
و رسانه­ها و مطبوعات دولت خمینی تصاویر زیادی را نشان می­دهند که بیانگر این اعتقاد و باور است، از آن جمله تصویری که کعبه و مسجد قدس را در کنار هم کشیده­اند و در وسط هر دو دستی با اسلحه بیرون آمده، و زیر این عکس  نوشته اند: «هر دو قبله را آزاد می­کنیم»[15].
 
5– اقامه حکم آل داود[16]
مرجع و عالم آنها کلینی فصلی را نوشته تحت عنوان: «باب در بیان اینکه وقتی ائمه به قدرت برسند بر اساس حکم داود و آل داود حکمرانی می­کنند و از کسی شاهد نمی­خواهند».
 و علی بن حسین رضی الله عنه  را پرسیدند: «با کدام قانون حکم می­کنید؟ گفت: با حکم آل داود، اگر چیزی برای ما مشکل باشد روح القُدُس آن را به ما می­آموزد»[17].
تناقض:
از ابو جعفر روایت است که گفت: «قائم در میان شیعیانش گاهی بر اساس حکم آدم و گاهی بر اساس حکم داود و گاهی بر مبنای قضاوت ابراهیم حکم می­کند، و در همه این موارد برخی از یارانشان با او مخالفت می­کنند، پس او گردشان را می­زند، سپس در مرحله چهارم بر اساس حکم محمّد صلی الله علیه و آله و سلم  حکم می­کند آنگاه هیچ کس به او اعتراض نمی­کند»[18].
 
توضیح:
همچنین روایت کرده اند: «وقتی قائم اهل بیت قیام کند؛ بطور مساوی تقسیم می­کند، و درمیان رعیّت با عدالت رفتار می­نماید، پس هر کس از او اطاعت کند؛ از خداوند اطاعت کرده است، و هر کس او را نافرمانی کند؛ خدا را نافرمانی کرده است. و علّت نامگذاری او به مهدی این است که مردم را به مسأله­ای مخفی و پنهان راهنمایی می­کند، و تورات و سایر کتابهای الهی را از غاری در انطاکیه(اندلس) استخراج می­کند، و در میان اهل تورات با تورات و در بین اهل انجیل با انجیل، و در بین اهل زبور با زبور، و بین اهل قرآن با قرآن حکم می­کند»[19].
یعنی: برای همه ادیان دعوت کرده و شعار ماسیونی را سر می­دهد!!.
و از ابو عبدالله روایت کرده­اند که گفته: «سوگند به خدا سوگند، گویی او را می­بینم که بین رکن کعبه و مقام ابراهیم ایستاده و از مردم بر کتاب جدیدی بیعت می­گیرد، و بر عرب ها سرسخت است[20] .
 
توضیح:
شیعه­های عرب بیچاره ، با وجود این؛ روایات شما حاکی از آن است که قائم و مهدی شیعه شما کتابی می­آورد غیر از این قرآن که اینک پیش روی مردم است!
و با مردم بر خلاف رفتار رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  و علی و حسن و حسین رضی الله عنهم  رفتار خواهد کرد. در بحارالانوار آمده است: «خداوند پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  را برای جهانیان به عنوان رحمت و مهربانی فرستاده شده بود و قائم بلایی برای جهانیان است»[21].
و زراره از ابوجعفر در مورد قائم سؤال کرد: آیا قائم مطابق سیره و رفتار محمّد عمل می­کند؟ گفت: «بعید است بعید، ای زراره با سیره و روش رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  عمل نمی­کند، رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  با مهربانی و نرمی با امت خویش رفتار کرده است، ولی سیره قائم ما قتل و کشتار است»[22].
پس به اقتضای این روایات؛ قائم مطابق سیره رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم  و علی و حسن و حسین رضی الله عنهم  رفتار نمی­کند؟، آیا قائمی که شما منتظرش هستید دولت یهودیان(اسرائیل) یا (مسیح دجال) نیست؟
 
چرا قائم با آئین داود حکم می­کند؟
 آیا این اشاره نیست به اینکه ریشه­های تشیع به یهودیت برمی­گردند؟ بنابراین  دولت اسرائیل لابُد بر اساس آئین داود حکم می­کند و اوّلین اقدامات عملی آن کشتار مسلمانان به خصوص عرب­هاست، و رؤیای دولت اسرائیل انهدام و تخریب مسجدالحرام و مسجد النبی صلی الله علیه و آله و سلم  است، و آنها می­خواهند به جای قرآن کتاب دیگری بیاورند، و ادعای مؤسسان و بنیانگذاران مذهب شیعه در مورد تعداد ائمه به تعداد اسباط بنی اسرائیل اشاره دارد که دوازده نفر بودند، همچنین آنها جبرئیل را دوست ندارند، همانگونه که خداوند متعال می­فرماید:
{ قُلْ مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِجِبْرِيلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلَى قَلْبِكَ بِإِذْنِ اللَّهِ مُصَدِّقًا لِمَا بَيْنَ يَدَيْهِ وَهُدًى وَبُشْرَى لِلْمُؤْمِنِينَ (٩٧)مَنْ كَانَ عَدُوًّا لِلَّهِ وَمَلائِكَتِهِ وَرُسُلِهِ وَجِبْرِيلَ وَمِيكَالَ فَإِنَّ اللَّهَ عَدُوٌّ لِلْكَافِرِينَ (٩٨)} (بقره:97-98)
یعنی: بگو : كسي كه دشمن جبرئيل باشد (در حقيقت دشمن خدا است) زيرا كه او به فرمان خدا قرآن را بر قلب تو نازل كرده است (نه اين كه خودسرانه دست به چنين امري زده باشد) . قرآني كه كتابهاي آسماني پيشين را تصديق مي‌كند ، و هدايت و بشارت براي مؤمنان است.
 
6-تغییر در ارث
از امام صادق روایت کرده اند: «إنَّ اللهَ آخى بين الأرواح في الأظلَّة قبلَ أن يَخلقَ الأبدان بألفي عام،فلو قد قامَ قائمُنا أهل البيت أَوْرَثَ الأخ الذي آخى بينهما في الأظلَّة،ولم يُورث الأخ من الولادة »[23]
یعنی: خداوند هزار سال قبل از آفرینش کالبد و بدن انسانها در بین ارواح آنها پیوند برادری برقرار کرد، اگر قائم ما قیام کند برادر از کسی ارث میگیرد که در بین ارواحشان عقد برادری بسته شده، و برادر ولادتی (پدری و مادری) از او ارث نمی­برد.
 
به نقل از: سؤال و جوابهايي در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف: عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری


[1] - ایقاظ من الهجعه عاملی ، ص 287 .
[2] - الصراط المستقیم 2 / 252 ، مختصر الدرجات ، ص 191 ، الشیعه و الرجعة ، ص 139 طبیسی ، البرهان 3 / 220 .
[3] - حق الیقین مجلسی ، ص 347 .
[4] - بحارالانوار 52 / 349 ، الغیبة نعمانی ، ص 155 .
[5] - بحارالانوار 52 / 333 ، الغیبة طوسی ، ص 284 .
[6] - بحار الانوار مجلسی 41 / 4 .
[7] - بحار الأنوار ج52/244 ح120 (باب علامات ظهوره...).
[8] - كتاب الغيبة طوسي ص339 ح286.
[9] - بحار الأنوار ج53/40 ح7 (باب الرجعة ).
[10] - بحار الانوار 52 / 338 ، و کتاب الغیبة طوسی ، ص 282 و 472  .
[11] - الوافی فیض کاشانی 1 / 215 ، من لا یحضره الفقیه ابن بابویه 1 / 231 – 232 ، وسائل الشیعه 5 / 257 .
[12] - بحارالانوار 53 / 104 – 105 .
[13] - الاسلام علی ضوء التشیع خراسانی ، ص 132 – 133 .
[14] - این سخنرانی در ساعت 12 ظهر روز 17 / 3 / 1979 میلادی از  صدای انقلاب اسلامی آبادان پخش گردید .
[15] - مجله شهید ایران (که توسط آخوندهای قم منتشر می­شود)– ش 46 / 10 / 14 .
[16] - یعنی آنها دین اسلام را منسوخ می کنند و به دین یهودیان برمی گرداند !! .
[17] - اصول کافی 1 / 389 .
[18] - بحار الانوار 52 / 389 .
[19] - بحار الأنوار ج52/351 ح103  الغيبة نعماني ص237 ح26 (باب 13.
[20] - بحار الانوار 52 / 135 ، الغیبة نعمانی و الصراط المستقیم الی مستحقی التقدیم 2 / 260 .
[21] - ج 52 / 314 .
[22] - مجله شهید ایران – ترجمان علمای شیعه قم – ش 46 / 10 / 14 .
[23] الاعتقادات لابن بابويه ص83 (باب الاعتقاد في النفوس والأرواح) .



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

خليفه راشد أبوبكر الصديق رضي الله عنه فرمودند: "اعلموا أنَّ أهم أمـركم عنـدي الصـلاة فمن ضيعها فهو لغيرها أضيع، واعلموا أنَّ لله عملاً في الليل لا يقبله في النهار، وعملاً في النهار لا يقبله في الليل" (مجموع فتاواى ابن تيمية40/22 )، يعنى: "بدانيد كه مهمترين أمور شما نزد من نماز است، و كسيكه نماز را ضايع كرده آنرا بجا نياورد، كارهاي ديگر را بطريق اولي انجام نخواهد داد، و بدانيد كه براي خداوند اعمالي در شب است كه انجام آن را در روز قبول نميكند، و اعمالي در روز است كه انجام آن را در شب قبول نميكند".

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 5485
دیروز : 5614
بازدید کل: 8795644

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010