Untitled Document
 
 
 
  2024 Nov 21

----

19/05/1446

----

1 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

رسول ‎الله  صلی الله علیه و سلم  است می‌فرمايد: «كُلُّ أُمَّتي يَدْخُلُونَ الجَنّةَ، إلاّ مَنْ أبَى»
تمام امت من وارد بهشت می‌شود بجز كسي كه‌ انكار مي‌كند. پرسيدند: اي رسول خدا چه كسي انكار مي‌كند؟ فرمود: «مَنْ أطاعَني دَخَلَ الجنةَ، ومَنْ عَصانِي فَقَدْ أبى.» یعنی: (هركس از من اطاعت كند وارد بهشت می‌شود و هر كس از من نافرماني كند از ورود به بهشت سرباز می‌زند).
بخاري ش/7280

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

تاریخ اسلام>اشخاص>مصعب بن عمیر رضی الله عنه

شماره مقاله : 246              تعداد مشاهده : 289             تاریخ افزودن مقاله : 24/5/1388

ابو محمد مصعب بن عمیر بن هاشم بن عبد مناف بن عبدالدار بن قصی رضی ا‌لله عنه که از اصحاب زهاد و حضرت رسول صلی الله علیه و سلم و در خانه ارقم ایمان آورد و همینکه کسانش اطلاع پیدا کردند او را حبس و تهدید كردند، ولی او بر ایمان و اسلام خود روزبروز بادوام‌تر بود تا اینکه از حبس خارج گشته و به حبشه هجرت و پس از چندی به مکه برگشتند و به امر آن حضرت برای تعلیم ودعوت اهل مدینه به اسلام به آنجا آمدند  و عده زيادی هم ازصمیم قلب ایمان آورده و به کتب و قرائت قرآن شاغل شدند. مصعب قبل از ورود آن حضرت در مدینه نمازجمعه را برپا داشتند و نور ایمان و اسلام به برکت دعوت ایشان منتشر و اهل مدینه را برای ورود آن حضرت مهیا نمود. مصعب پیش از ایمان آوردن از متنعم‌ترین و متنفذترین قریش بودند ولی همینکه به آن حضرت پیوست بکلی لذت دنیا را ترک گفته حتی در عوض لباسی که می‌پوشید چرم گوسفند را در برداشتند. مصعب سرانجام در غزای احد که علمدار بود ابن قمیه شمشیری بدست راستش زدند پرچم را در دست خود نگهداشته و می‌گفت (‌و ما محمد الا رسول قدخَلَت من قبله الرسل‌) سپس ابن قمیه به او هجوم آورده شمشیری بدست چپش زد و هنگامیکه دید که می‌خواهد به قوه بازو و سینه نگهدارد. نیزه به سینه‌اش زده و او را سرازير نمود و شربت شهادت را چشیدند و به عمر چهل سالگی روح مبارکش به بهشت خرامید. موقعی که جنگ احد خاتمه یافت‌ و آن حضرت چشمش ‌به جنازه ‌مصعب افتاد فرمود: «‌من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه‌» و دستور فرمود با پارچه‌ای که موجود بود تا پاهایش پوشیده شود و پاهایش را با گیاه انجیر بپوشانند و دفنش کردند. مدفن شهداء احد در احد مشهور و معروف می‌باشند.



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

امام ابن قیم رحمه الله فرمودند: «هر جا در قرآن از عبدی مدح و تمجید شده است بخاطر ثمره ‏علم (او) بوده است، و هر جایی که در قرآن عبدی مورد ذم و سرزنش قرار گرفته به دلیل ثمره ‏جهل (او) بوده است».‏ (مفتاح السعادة 1/ 108).‏

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 6273
دیروز : 5614
بازدید کل: 8796432

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010