Untitled Document
 
 
 
  2021 Oct 19

----

12/03/1443

----

27 مهر 1400

 

تبلیغات

حدیث

 

پيامبر صلى الله عليه و سلم فرمود : "نفس المؤمن معلقة بدينه حتي يقضي عنه" (صحيح – روايت ابن ماجه : 6779)
«روح مؤمن به سبب قرضش معلق است تا وقتي که بجاي او پرداخت شود».

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

قرآن و حدیث>آثار>تأویل الآیات الباهرة فی فضل العترة الطاهرة

شماره مقاله : 3785              تعداد مشاهده : 897             تاریخ افزودن مقاله : 4/7/1389

تأویل الآیات الباهرة فی فضل العترة الطاهرة
 
مجلسی نخستین کسی نیست که راجع به جمع­آوری آیاتی که گمراهان همفکرش به تحریف آن در لفظ و معنی مرتکب گناه و جرم شده­اند توجه کرده باشد، به عنوان نمونه قبل از ایشان شرف­الدین بن علی نجفی کتابی به نام «تأویل الآیات الباهرة فی فضل العترة الطاهرة» (تاویل آیات واضح و روشن در فضل عترت طاهره) به نگارش درآورده، و مجلسی بعضی از روایات آن را گزارش می­دهد.[1]
ولی این کتاب مانند مجلسی آیات را زیر ابواب جمع­بندی نمی­کند بلکه به ترتیب سوره جلو می­رود ـ و در آوردن بعضی از آیات سوره­ی بقره بیشتر از آنچه حسن عسکری در تفسیر خویش ذکر کرده را جمع­آوری می­کند و تحریف در نص قرآن را از قمی و دانش­آموزش کلینی نقل می­کند.
و در اینجا به ذکر مثال نیاز نداریم، زیرا تمام این کتاب صورت روشنی برای آن گمراه گمراه­گر می­باشد.


[1] . بحار الانوار 23/168.

پژوهشی پیرامون اصول و فروع شیعه دوازده امامی(2)، (مبحث تفسیر)، تألیف: دکتر علی سالوس
 
مصدر:
دائرة المعارف شبکه اسلامی
IslamWebPedia.Com



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

«هدف استفاده از قرآن، فهم معانی و عمل به آنها می باشد و اگر غیر از این مقصود دیگری وجود داشته باشد، حافظ [آن قرآن] نه از اهل علم است و نه از اهل دین». [شیخ الإسلام ابن تیمیة: الفتاوی 23/54]

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 1452
دیروز : 6572
بازدید کل: 6574818

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010