|
|
قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين». امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل». |
|
الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > بیان دروغ رافضی در مورد اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ابوبکر صدیق را از امارت حج سال نهم برگرداند
شماره مقاله : 4742 تعداد مشاهده : 296 تاریخ افزودن مقاله : 20/7/1389
|
بیان دروغ رافضی در مورد اینکه پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ابوبکر صدیق را از امارت حج سال نهم برگرداند رافضی گفته است: (یازدهم: پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم ابوبکر را انتخاب نمود برای ابلاغ سورة برائت، سپس علی را انتخاب نمود و امر به برگشتن ابوبکر و تولیت علی را بر آن فرمود، کسیکه برای ابلاغ سورهای یا بعضی از سورهای صلاحیّت نداشته باشد پس چگونه صلاحیّت امامت کلّی را دارد که متضمن اداء تمامی احکام را برای همة امت است؟!). جواب از چند جهت: اوّل: این به اتفاق اهل علم و تواتر دروغ است؛ چون پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم در سال نهم هجرت ابوبکر را به سرپرستی حج برگزید، و ایشان را برنگرداند، بلکه در آن سال او بود که حج را برای مردم اقامه نمود، و علی نیز از جمله مأمومین او بود و پشت سر او نماز میخواند، و مانند بقیة مسلمانان امر و نهی را از ابوبکر دریافت و اطاعت مینمود. و این نزد اهل علم متواتر است، و در اقامة حج توسط ابوبکر در آن سال تنها دو نفر اختلاف نداشتهاند. پس چگونه گفته میشود که پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم به برگشتن ایشان دستور داده؟! امّا علی را نیز فرستاده تا با ابوبکر پیمان مشرکین را منحل کنند، چون عادت مشرکین بر آن بود که انعقاد پیمان و یا انحلال آنرا از غیر خود رئیس و یا یکی از اعضای خانوادهاش قبول نکنند، در غیر این صورت از هیچ کسی قبول نمیکردند. شکّی نیست که این رافضی و امثال آن از شیوخ رافضیها در احوال پیغمبر و سیرت و اموراتش و حوادثاتش جاهلترین مردمند، در این زمینه آنقدر نادان هستند که حتّی متواترات و آنچه را که کم آگاهیترین شخص از سیره آن را میداند، نمیدانند. دنبال وقایع میروند و به میل خود آنها را تغییر و یا کم و زیاد میکنند. اگر چه این دروغ سخن این رافضی نیست، چون سخن استادها و گذشتگانی که این از آنها تقلید میکند است، امّا آنچه را که میگوید ثابت نمیکند، بهتر است به آنچه نزد عامه و خاصهشان و نزد اهل علم متواتر است برگردد. دوّم: ادّعایش: (امامت عامه متضمن اداء تمامی احکام برای مردم است) ادّعایی است باطل، تمامی احکام را مردم از پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم دریافت نمودهاند دیگر در این زمینه نیازی به امام نیست مگر مانند نیازی که به علماء دارند. سوّم: قرآن را تمامی مسلمانان از پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم دریافت و تبلیغ نمودهاند، پس جایز نیست که گفته شود ابوبکر صلاحیّت تبلیغ آن را ندارد. چهارم: جایز نیست که گمان شود تبلیغ قرآن فقط مختص به علی است، چون قرآن به روایت آحاد ثابت نمیشود بلکه لازم است متواتراً نقل شود.
به نقل از: مختصر منهاج السنة، تالیف: شیخ الإسلام ابو العباس احمد بن تیمیه، اختصار : الشیخ عبدالله بن محمد الغنیمان (استاد تحصیلات عالی دانشگاه اسلامی مدینه منوره)، و مدرس در مسجد نبوی شریف، ترجمه: إسحاق دبیرى
مصدر: سایت دائرة المعارف شبکه اسلامی IslamWebPedia.Com
|
بازگشت به ابتدای
صفحه
بازگشت به نتایج قبل
چاپ
این مقاله
ارسال مقاله به دوستان |
|
|
|
|
|