Untitled Document
 
 
 
  2021 Jun 18

----

08/11/1442

----

28 خرداد 1400

 

تبلیغات

حدیث

 

پيامبر صلى الله عليه و سلم فرمودند: " من ترك شيئاً لله عوضه الله خيراً منه " (روايت ترمذي 2/79 و حاكم 4/183 وأحمد 3/439)، يعنى: "هر كسى كه چيزى را بخاطر رضاى خدا ترك كند، خداوند چيز بهترى را بجاى آن نصيبش ميكند".

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

فقه>مسائل فقهی>اذکار رکوع و سجود

شماره مقاله : 5019              تعداد مشاهده : 332             تاریخ افزودن مقاله : 24/7/1389

در مورد تکرار اذکار رکوع و سجود، ميتوانيد بيشتر از سه بار تكرار كنيد و كمترين آن يكبار است، و همچنين اذكار وارده ديگر نيز ميتوانيد بخوانيد مانند اذكار پايين كه همه آنها از پيغمبر صلى الله عليه و سلم وارد شده است چه در ركوع و چه در سجود:
1- در ركوع: "سبحان ربي العظيم" و در سجود: "سبحان ربي الاعلى" - (صحيح مسلم)
2- در ركوع: "سبحان ربي العظيم وبحمده" و در سجود: "سبحان ربي الاعلى وبحمده" - (صحيح ابو داوود)
3- در ركوع و سجود: "سبوح قدوس رب الملائكة والروح" (صحيح مسلم)
4- در ركوع و سجود: "سبحانك اللهم ربنا وبحمدك اللهم اغفر لي" (صحيح بخارى و مسلم) 
5- در ركوع: "اللَّهُمَّ لَكَ رَكَعْتُ، وَبِكَ آمَنْتُ، وَلَكَ أَسْلَمْتُ، خَشَعَ لَكَ سَمْعِي وَبَصَرِي وَمُخِّي وَعَظْمِي وَعَصَبِي" و در سجود: اللَّهُمَّ لَكَ سَجَدتُ، وَبِكَ آمَنْتُ، وَلَكَ أَسْلَمْتُ، خَشَعَ لَكَ سَمْعِي وَبَصَرِي وَمُخِّي وَعَظْمِي وَعَصَبِي" (صحيح مسلم)
6- شما ميتوانيد دعاءهاى ديگرى نيز در ركوع و سجود بخوانيد مانند: " ربنا آتنا في الدنيا حسنة و في الآخرة حسنة و قنا عذاب النار" و يا "اللهم انك عفو تحب العفو فاعف عني" و ياهر دعاى ديگر براى منفعت دنيوى و يا اخروى به زبان عربى.
پس سنت است كه اين اذكار را گاه گاه بطور متناوب و يا همه با هم خواند كه در اينصورت اول تسبيح را شروع ميكند.
در ضمن، قرآن خواندن در ركوع و سجود جائز نيست، مگر اينكه دعاء هايى بخواند كه در قرآن باشد و نيت آن شخص خواندن دعاء باشد نه قرائت قرآن مانند: "ربنا آتنا في الدنيا حسنة و في الآخرة حسنة و قنا عذاب النار".

وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین
سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت
IslamPP.Com



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

علماء سلف مي گفتند: "اننا لفي نعمة لو يعلم الملوك ما نحن فيها لجالدونا بالسيوف"، يعنى: "ما در نعمتى هستيم كه اگر پادشاهان از آن با خبر شوند با ما با شمشير براى حصول آن نعمت خواهند جنگيد" (سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت IslamPP.Com)

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 1452
دیروز : 6572
بازدید کل: 6574818

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010