Untitled Document
 
 
 
  2024 Nov 21

----

19/05/1446

----

1 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

براء بن عازب رضی الله عنه  مي‌گويد: حسن بن علي رضی الله عنه  را بالاي دوش رسول اكرم صلی الله علیه و آله و سلم  ديدم؛ در آن حال رسول‌خدا صلی الله علیه و آله و سلم مي فرمود: (اللهم اني أحبه فأحبه) يعني: «بار خدايا! من، حسن را دوست دارم؛ پس تو هم او رادوست بدار».
صحيح مسلم، شماره‌ي (2422).

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

فقه>مفاهیم و اصطلاحات فقهی>حیوان، جنگ دادن با هم

شماره مقاله : 685              تعداد مشاهده : 429             تاریخ افزودن مقاله : 20/6/1388

جنگ‌ دادن ‌حیوانات ‌و چهارپایان با هم
پیامبر صلی الله علیه و سلم از تحریک چهارپایان برعلیه یکدیگر و جنگ دادن آنها با هم نهی‌کرد. از ابن عباس روایت شده ‌که پیامبر صلی الله علیه و سلم از تحریک و جنگ دادن حیوانات بر علیه همدیگر نهی فرمود. همانگونه‌ که نهی‌کرده بود از هدف و نشانه تیر ساختن آنها. 
1-‌انس بن مالک بخانه حکم بن ایوب وارد شد و در‌یافت‌ که ‌گروهی مرغی را نشانه و هدف تیر خود ساخته و بسوی آن تیر می‌انداختند بدانان‌ گفت‌:
“‌پیامبر صلی الله علیه و سلم نهی‌کرده است از این‌که حیوانات و جانداران زجرکش شوند یعنی آنها را حبس‌ کنند و بسوی آنها تیراندازی‌کنند تا اینکه می‌میرند“‌.
٢-‌جابر گفت‌: پیامبر صلی الله علیه و سلم نهی‌کرد از کشتن جانداران بصورت زجرکش‌.
٣-‌ابن عباس‌گفت‌: پیامبر صلی الله علیه و سلم گفت‌:" لا تتخذوا شیئا فیه الروح غرضا [هرگز جانداری را هدف و نشانه تیر قرار ندهید]"‌. چون این عمل عذاب و شکنجه حیوان و تلف‌کردن و اضاعه مال و ازبین بردن ذبح شرعی است و اگر حلال‌گوشت نباشد. منفعت آن از بین می‌رود.
 
به نقل از:
فقه السنه ، تأليف سيد سابق، مترجم محمود ابراهيمي، تهران، ناشر مردم‌سالاري، دوم 1387.




 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

فضيل ابن عياض:‌ هر كس دخترش را به صاحب بدعتي بدهد قطع رحم كرده؛ و هر كس با صاحب بدعت نشسته، حكمت نصيبش نشده؛ و چون خدا كسي را خصم بدعتگران يابد اميد آن دارم كه گناهان او را بيامرزد.

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 7908
دیروز : 5614
بازدید کل: 8798067

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010