|
|
قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين». امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل». |
|
الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > شيعه زيارت قبر را بر حج ترجيح مي دهند
شماره مقاله : 8145 تعداد مشاهده : 350 تاریخ افزودن مقاله : 14/9/1389
|
شيعه زيارت قبر را بر حج ترجيح مي دهند
زياده روي شيعه در گمراهي به حدي رسيده كه معتقداند زيارت قبر امام حسين در كربلا از حج خانه خدا برتر است، از ابي عبدالله روايت مي كنند كه مي گويد: كسي كه در روز عرفه قبر امام حسين را زيارت كند خداوند براي او يك ميليون حج با امام زمان، يك ميليون عمره با پيامبر،آزاد كردن هزار برده و آماده ساختن هزار مجاهد براي جهاد در راه خدا را مي نويسد و خداوند اسم او را «بنده صديق من كه به وعده ام ايمان دارد» مي گذارد و ملائكه مي گويند: فلان كس صديق است چون خداوند از بالاي عرش خود وي را تأييد كرده است و همچنين در سر زمين، او را فرشته مقرب درگاه خدا مي نامند.[1] در روايتي ديگر آمده كه ابي عبدالله فرمود: كسي كه به نزد قبر امام حسين برود در حالي كه مقام و منزلت ايشان را بشناسد مانند آن است كه صد بار حج كرده باشد.[2] شيعه ايي كه نتواند قبر امام حسين را زيارت كند، بايد براي جبران خسارت بيست و يك بار حج خانه را انجام دهد تا به درجه زائر قبر حسين برسد. حذيفه پسر منصور مي گويد: ابي عبدالله از من پرسيد چند بار به حج رفته اي؟ عرض كردم نوزده بار، فرمود اگر بيست و يك بار را كامل كني آنچه را كه براي زائر قبر امام حسين مي نويسند براي تو نيز مي نويسند.[3] اهل تشيع از اين نوع روايات دروغين و جعلي بسيار دارند حتي در بعضي از آنها آمده كه زيارت قبر امام حسين، انسان را از حج بي نياز مي سازد و كسي كه نمي تواند به حج برود، زيارت قبر وي براي او كافي است. از ابي عبدالله روايت است كه فرمود: اگر خواستي به حج بروي و نتوانستي پس به زيارت قبر امام حسين برو كه برايت حج نوشته مي شود و اگر خواستي به عمره بروي و نتوانستي باز هم به زيارت قبر امام حسين برو كه برايت عمره نوشته مي شود.[4] علامه شيعه آيت الله سيد عبدالحسين دستغيب مي گويد: براستي كه خداوند با بندگان خود بسيار مهربان است كه زيارت قبر امام حسين را به جاي حج خانه خود جايگزين كرده تا كسي كه نمي تواند به حج برود، آن زيارت را انجام دهد و حتي براي بعضي از مسلمانان كه مي توانند شرايط زيارت را به دقت رعايت كنند، ثوابش از حج بيشتر است همچنان كه در روايات صريح آمده است.[5] حتي مي گويند: خداوند قبل از اينكه به حجاج بيت الله الحرام در صحراي عرفات بنگرد، به زائرين قبر امام حسين مي نگرد. راوي روايت مي گويد: از ابي عبدالله پرسيدم آيا واقعاً خداوند قبل از اينكه به اهل عرفات بنگرد، به زائرين قبر امام حسين مي نگرد؟ گفت: بله گفتم چرا؟ گفت: چون در ميان حاجيان عرفات اولاد زنا وجود دارد اما در ميان زائرين قبر امام حسين چنين شخصي وجود ندارد.[6] و همچنين در روايتي ديگر آمده كه: خداوند در روز عرفه قبل از نظر به سوي اهل عرفات به سوي زائرين قبر امام حسين نظر رحمت دارد.[7] اين روايات دروغيني كه شك در بطلان و ساختگي بودن آنان نيست، براستي بي حيايي و بي آبرويي سازنده آن و حماقت كساني را مي رساند كه آن را باور كرده اند چون مخالف حديث صحيح پيامبر است كه مي فرمايد: (لا تشدّوا الرّحال الا الي ثلاثة مساجد مسجد الحرام و مسجدي هذا و مسجد الأقصي[8] به سوي هيچ مكاني بار سفر نبنديد جز به سوي سه مسجد، مسجد الحرام (در مكه) همين مسجد من (در مدينه منوره) و مسجد الاقصي (در بيت المقدس). و همچنين در روايتي ديگر از ابوسعيد خدري آمده است كه پيامبر فرمود: (لا تشدّوا الرّحال الا الي ثلاثة مساجد، مسجدي هذا و المسجد الحرام و المسجد الأقصي) بار سفر جز به سوي يكي از سه مسجد نبنديد، همين مسجد من، مسجد الحرام و مسجد الأقصي. اگر مي گوئي شايد شيعه اين دو حديث را باور ندارند، در جواب مي گوئيم: همين حديث در كتب اهل تشيع آمده هر چند كه بخشي از آن را تحريف كرده اند، سه نفر از بزرگترين علماي مشهور شيعه شيخ صدوق، حرّ عاملي و مجلسي از امام علي روايت مي كنند كه فرمود: (لا تشدّوا الرّحال الا الي ثلاثة مساجد المسجد الحرام و مسجد رسول الله و مسجد الكوفه)[9] بار سفر را جز به سوي سه مسجد نبنديد مسجد الحرام،مسجد پيامبر و مسجد كوفه. حال بر فرض صحت روايت آنها از امام علي باز كار شيعه غلط و حرام است چون آنها به سوي مشهد، نجف، مقام زينب و غير آنها از قبر و گنبد و بارگاه سفر مي كنند خصوصاً قبر امام حسين، كه يك بار زيارتش نزد آنان از هشتاد بار حج كردن بهتر است. سؤال اينجاست كه اگر زيارت قبر امام حسين چنين ارزشي دارد، و برابر با بيست يا هشتاد بار حج خانه خدا است، چرا در قرآن از آن نامي نيامده است؟ هستند كساني (از اهل سنت) كه با حسن نيت وجود چنين عقيده اي در دل شيعيان را انكار كرده و باور ندارند كه شيعه زيارت قبر و امامت نزد آن و طوافش را بر حج برتري مي دهند. احاديثي كه از كتب شيعه نقل كرديم، عليه آنان شهادت مي دهند، ديديد كه در عقيده آنان كسي كه نمي تواند قبر امام حسين را زيارت كند، بايد بيست و يك بار حج كند تا فضيلت زيارت قبر وي را بدست آورد. ما به عنوان هشدار و زنگ خطر، اين حديث پيامبر را يادآور مي شويم كه مي فرمايد: (لا تتخذوا قبري قبلة و لا مسجداً فان الله عزوجل لعن اليهود حيث اتخذوا قبور انبيائهم مساجد).[10] قبر مرا قبله و يا مسجد قرار ندهيد براستي كه خداوند يهوديان را لعن و نفرين كرده چون قبر پيامبران خودرا محل سجده و نماز قرار دادند. دروغ پردازي هاي شيعه درباره خاك كربلا شيعه براي سجده بردن بر خاك قبر امام حسين ارزش و خاصيتي منحصر به فرد ساخته اند. از ابي عبدالله روايت مي كنند كه: سجده بردن بر خاك قبر امام حسين حجابهاي هفتگانه را پاره مي كند.[11] از امام صادق روايت كرده اند كه: سجده بردن بر خاك قبر امام حسين هفت طبقه زمين را نوراني مي كند.[12] اين دو روايت دروغ شيعه را بر ملا مي كند كه در مقام دفاع از خود مي گويند: هدف ما سجده بردن بر خاك قبر حسين نيست، بلكه بخاطر كسب اطمينان از نظافت محل سجده، آن را مي گذاريم و اين ادعا كاملاً باطل است چون سجده بردن فقط با پيشاني نيست بلكه با هفت عضو انسان (دو كف دست، دو سينه پا، دو زانو و پيشاني) به سجده بيفتد، شيعه روي يك عضو (پيشاني) سجده مي برد، پس شش عضو ديگر چي؟ اين در حالي است كه حتي در روايات خودشان، بيني جزو پيشاني محسوب شده و تأكيد شده كه بايد روي محل سجده قرار گيرد. از امام صادق نقل است كه فرمود: كسي كه بيني وي آنچه را كه پيشانيش انجام مي دهد، انجام نداده باشد نمازش صحيح نيست.[13] همچنان كه شيخ طوسي در دو كتاب خود از امام علي روايت مي كند كه: چنين نمازي صحيح نيست كه آنچه پيشاني انجام مي دهد بيني انجام نداده باشد.[14]
[1] - وسائل الشيعه ج10 ص360. [2] - وسائل الشيعه ج10 ص350. [3] - همان منبع سابق. [4] - وسائل الشيعه ج10 ص332. [5] - الثورة الحسينية ص15. [6] - وسائل الشيعه ج10 ص361. [7] - الثورة الحسينية ص15. [8] - صحيح الجامع الصغير ج6 ص155. [9] - بحار الأنوار ج99 ص240؛ الخصال ص143؛ وسائل الشيعه ج3 ص525. [10] - اين حديث، از روايات اهل تشيع است كه گواه عليه آنها است، بنده در كتابي جداگانه يك باب مستقل را به جدال با آنان در اين مورد اختصاص داده ام (مؤلف). [11] - وسائل الشيعه ج2 ص608؛ تحرير الوسيله ج1 ص149. [12] - وسائل الشيعه ج2 ص607. [13] - اصول كافي ج3 ص333؛ وسائل الشيعه ج4 ص955. [14] - الاستبصار ج1 ص327؛ تهذيب الأحكام ج2 ص298؛ وسائل الشيعه ج4 ص954.
از کتاب: شيعه و حسينيه ها، (ترجمه کتاب الشيعة و الحسينيات)، تأليف: شيخ عبدالله عبدالعزيز مصدر: دائرة المعارف شبکه اسلامی IslamWebPedia.Com
|
بازگشت به ابتدای
صفحه
بازگشت به نتایج قبل
چاپ
این مقاله
ارسال مقاله به دوستان |
|
|
|
|
|