Untitled Document
 
 
 
  2024 Nov 21

----

19/05/1446

----

1 آذر 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

رسول‌خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: (إِنَّکم سَتَحْرِصُونَ عَلَى الإِمارَةِ، وَسَتَکونُ نَدَامةً یوْم الْقِیامةِ، فَنِعْم الْمرْضِعَةُ، وَبِئسَتِ الْفَاطِمةُ) یعنی: «شما، برای رسیدن به فرمانروایی و ریاست، حرص و آز می‌ورزید، ولی روز قیامت باعث پشیمانی شما خواهد شد. ریاست، شیردهنده‌ی خوبی است (و لذات زیادی دارد)، اما (پس از مردن یا برکنار شدن از آن،) چه جدا شدن بدی دارد».[بخاري، شماره‌ي7148]

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

الهیات و ادیان>مسائل و عقايد اسلامي>رویت الله > آیا در دنيا ديدن خداوند امكان پذير است؟

شماره مقاله : 8287              تعداد مشاهده : 291             تاریخ افزودن مقاله : 18/9/1389

در دنيا ديدن خداوند امكان پذير نيست، همانطور كه خداوند متعال در قرآن به موسى عليه السلام فرمود: "انك لن ترانى"، و پيامبر صلى الله عليه و سلم نيز در بيدارى خداوند را نديده است، و هنگامى كه از او سؤال شد كه در اسراء و معراج آيا خداوند را ديد فرمود "نورٌ أنّى أراه" (صحيح مسلم)، يعنى: "نورى است كه چگونه ميتوانم آنرا ببينيم" پس حجاب خداوند سبحانه و تعالى نور است و كسى نميتواند آنرا در اين دنيا ببيند، اما در خواب ممكن است هر بنى آدم خداوند را ببيند ولى معنايش نيست كه خداوند در واقع به همان صورت و همان صفت و کیفیت ميباشد (ليس كمثله شيئ).
اما در آخرت شكى نيست كه اهل بهشت خداوند را خواهند ديد و بيشترين لذت اهل بهشت در نظر به پروردگارشان خواهد بود، خداوند متعال ميفرمايد:
وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ نَاضِرَةٌ إِلَى رَبِّهَا نَاظِرَةٌ (القيامة : 23-22)
يعنى: "در آن‌ روز چهره‌هايي‌ تازه‌ و خرم هستند، نظركننده‌اند به‌ سوي‌ پروردگار خود"
پس به ‌سوی‌ آفريننده‌ و مالك‌ امر خود مي‌نگرند و او را آشكارا با چشم‌ سر مي‌بينند. احاديث‌ صحيح‌ نيز متواترا بر اين‌ امر تأكيد شده اند كه‌ بندگان‌ در روز قيامت‌ بچون هيچ‌گونه‌ حجابي‌ به ‌سوي‌ پروردگارشان‌ مي‌نگرند، همانگونه‌ كه‌ به‌ سوي‌ ماه‌ شب‌ چهارده‌ مي‌نگرند و اين ‌احاديث‌ از صحت‌ و تواتر بدان‌ پايه‌ قرار دارند كه‌ دفع‌ و منع‌ آنها ممكن‌ نيست‌ چنانكه‌ ابن ‌كثير به‌ نقل‌ آن‌ احاديث‌ پرداخته‌ و به‌ دنبال‌ آن‌ مي‌افزايد: "اين‌ مسأله‌ بحمد الله در ميان‌ صحابه‌ و تابعين‌ و سلف‌ اين‌ امت‌ مسئله‌ اجماعي‌ است‌ چنان‌كه‌ در ميان‌ ائمه‌ اسلام‌ نيز مورد اتفاق‌ مي‌باشد".

وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین
سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت
IslamPP.Com



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

امام شافعى رحمه الله فرموده اند: "إذا رأيتموني أقول قولا وقد صح عن النبي صلى الله عليه وسلم خلافه فاعلموا أن عقلي قد ذهب" ( ابن عساكر بسند صحيح 15/10/1 ) يعنى: "اگر حرفى بزنم در حاليكه از پيامبر صلى الله عليه و سلم حديث صحيحى خلاف قول من وارد شده باشد پس بفهميد كه عقلم را از دست داده ام"

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 13151
دیروز : 5614
بازدید کل: 8803310

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010