Untitled Document
 
 
 
  2024 Apr 26

----

17/10/1445

----

7 ارديبهشت 1403

 

تبلیغات

حدیث

 

رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: "كان تاجر يداين الناس، فإذا رأى معسرا قال لفتيانه: تجاوزوا عنه، لعل الله يتجاوز عنا، فتجاوز الله عنه" (روايت بخاري)
«تاجرى به مردم قرض ميداد، و هر گاه تنگدستى را مي يافت به غلامانش ميگفت: از او بگذريد، تا شايد خداوند نيز از (گناهان) ما بگذرد، پس (نتيجه اين شد كه) خداوند او را بخشيد».

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

الهیات و ادیان>فرقه ها و مذاهب>شیعه > طرح ولایت فقیه

شماره مقاله : 2096              تعداد مشاهده : 355             تاریخ افزودن مقاله : 18/4/1389

طرح ولایت فقیه راه برون رفت از معضل بزرگ

س- علمای شیعه برای برون رفت از این معضل عقیده انتظار مهدی خود چه راهی برای قانع کردن پیروانشان انتخاب کرده­اند؟
ج- مقوله ولایت فقیه را مطرح کردند، و به دروغ به ابی جعفر نسبت داده­اند که گفته: «هر پرچمی که قبل از پرچم قایم برافراشته شود صاحب آن طاغوت است» و مازندرانی بدان افزود: «گر چه برای حق دعوت کند»[1].  
و همچنین سند و امضایی جعل کرده­اند که برخی از صلاحیت های مهدی را به آنها واگذار می­کند: «در مورد حوادثی که پیش می­آید به راویان حدیث ما مراجعه کنید، آنها حجت من برشما هستند و من حجت خدا می­باشم»[2].
پس نظر علمایشان بر این ثابت گردید که ولایت فقها فقط در مسائل افتا و امثال آن است، اما ولایت عام و کلی که شامل دولت و حکومت است، از دیدگاه آنان از صلاحیت­های منحصر به فرد امام غایب است چون وقتی برگردد حکمرانی می­کند! و بر همین اعتقاد باقی ماندند تا اینکه خمینی از طولانی شدن انتظار به ستوه آمد، چون می­دانست همه اینها خرافه­ای بیش نیست گفت: «از غیبت کبرای امام ما مهدی هزار سال گذشته است و ممکن است هزاران سال دیگر به طول بینجامد...»[3].
و خمینی در مورد خود و دوستانش می­گوید که آنها بر مردم حجت هستند، همانطور که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم  بر مردم حجت بود، و هر کس از اطاعت آنان سرپیچی نماید، خداوند او را مواخذه می­کند و از او حساب می­گیرد»[4].
و می­گوید: «به هر حال همه آنچه که به پیامبران واگذار شده به آنان (یعنی فقهای شیعه) نیز سپرده شده است، و به آنچه پیامبران در آن امین قرار داده شده­اند آنان نیز امین قرار داده شده­اند»[5].
 
ضربه کمر شکن بر شیعه
این گواهی و اعتراف مهم و خطیر یکی آیات و حجّتهای شیعه یعنی خمینی بر فاسد بودن اساس مذهب شیعه است، او شهادت می­دهد که اجماع فرقه­ی او، شیعه اثنی عشریه در قرون گذشته بر گمراهی بوده است، و اعتقاد به منصوص بودن امام مشخص و تعیین شده باطل بوده است، و تاریخ و واقعیت با وضوح کامل فساد و باطل بودنش را ثابت کرد، و اینک بعد از گذشت سالهای متمادی؛ از قیام امام صاحب زمان که بتواند بر همه صلاحیتهای خود استیلاء یابد نومید گشتند، و مجبور شدند با طرح عقیده­ای جدید به نام ولایت فقیه علیه اجماع و عقیده گذشته خود شورش برپا کنند! لذا خمینی مزایای مربوط به امام زمان را به خود و یاورانش که فقهای شیعه هستند اختصاص داد و گفت: علی رغم اینکه نام کسی در دوران غیبت امام به عنوان نائب او منصوص نیست؛ جز اینکه ویژگیهای حاکم شرعی در بخش عمده فقهای این عصر موجود است»[6].
 
به نقل از: سؤال و جوابهايي در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف: عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری




[1] - کافی با شرح مازندرانی 12 / 371 .
[2] - مراة العقول 4 / 55 ، وسائل الشیعه 18 / 101 ، الاحتجاج 2 / 469 ، الخرائج و الجرائح 3 / 111 ، الغیبة 177 .
[3] - الحکومة الاسلامیة ، ص 26 .
[4] - حکومت اسلامی ، ص 80 .
[5] - حکومت اسلامی ، ص 80 .
[6] -منبع سابق ص 48-49



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

یحیی بن معاذ (رحمه الله) فرمود: « الدنيا خراب، وأخرب منها قلب من يعمرها، والآخرة دار عمران، وأعمر منها قلب من يطلبها». «دنیا ویرانه‌ای است و از این دنیا همان قلبی ویرانه‌تر است که در پی آبادی دنیا باشد. آخرت محل آبادی است و در قبال آخرت همان قلبی آبادتر است که در فکر آبادانی آخرت باشد». صفة الصفوة، أبو الفرج عبد الرحمن بن علي بن الجوزي .

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 1452
دیروز : 6572
بازدید کل: 6574818

تعداد کل اعضا : 608

تعداد کل مقالات : 11123

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010