Untitled Document
 
 
 
  2018 Sep 19

----

08/01/1440

----

28 شهريور 1397

 

تبلیغات

حدیث

 

رسول الله صَلَّى اللَّهِ عَلَيْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ فرموده است: [لَيَنْتَهِيَنَّ أَقْوَامٌ عَنْ وَدْعِهِمْ الْجُمُعَاتِ أَوْ لَيَخْتِمَنَّ اللَّهُ عَلَى قُلُوبِهِمْ ثُمَّ لَيَكُونُنَّ مِنْ الْغَافِلِينَ]
 « کسانی که نماز را ترک می کنند، باید از این عمل دست بکشند و گرنه الله تعالی بر دلهای آنها مهر(غفلت) می زند و آنگاه در زمره ی غافلان  قرار می گیرند. »
مسلم  (865)

 معرفی سایت

نوار اسلام
اسلام- پرسش و پاسخ
«مهتدين» (هدايت يافتگان)
اخبار جهان اسلام
تاریخ اسلام
کتابخانه آنلاین عقیده
سایت اسلام تکس - پاسخ به شبهات دینی
خانواده خوشبخت
شبکه جهانی نور
سایت خبری تحلیلی اهل سنت
بیداری اسلامی
صدای اسلام

 

 

 

  سخن سایت

قال ابن الجوزي ( تلبيس إبليس: 447) ‏عن يحيى بن معاذ يقول: «اجتنب صحبة ثلاثة أصناف من الناس العلماء الغافلين والفقراء المداهنين والمتصوفة الجاهلين».
امام ابن جوزی در کتاب "تلبیس ابلیس" آورده: از يحيي بن معاذ نقل است كه فرمود: «از صحبت سه گروه بپرهيزيد: عالمان غافل، فقيران تملق گو و صوفیان جاهل».

لیست الفبایی     
               
چ ج ث ت پ ب ا آ
س ژ ز ر ذ د خ ح
ف غ ع ظ ط ض ص ش
ه و ن م ل گ ک ق
ی
   نمایش مقالات

فقه>مسائل فقهی>بازی > حکم آن

شماره مقاله : 3135              تعداد مشاهده : 953             تاریخ افزودن مقاله : 8/6/1389

بازيها را مي توان ابتداء به دو دسته ي اساسي تقسيم کرد :
1- بازيهايي که تحريم آنها بدون قيد وشرط مطرح شده است .
2- بازيهايي که به ذات خود حرام نيستند، منتهي اگر موارد خلاف شرع در آنها ملاحظه شود آن بازي حرام مي شود واين حرام بودن هم نه به خاطر ذات آن بازي است بلکه بنابه علتهايي است که در آن بازي واقع مي شود .
3- بازيهاي که مطلقا حرام هستند : مثل نرد که نص صريح از رسول الله صلي الله عليه وآله وسلم نقل شده است و همچنين بازيهاى ديكرى مانند ورق ويا پاسور كه از روى شانس ميباشند و علاوه بر اين، طراح اين بازي (ورق) يک کشيش مسيحي بوده واين بازي را براساس معتقد ودين نصرانى طراحي کرده است.
4- بازيهاي هستند که به ذات خود حرام نيستند منتهي مواردي در آن اتفاق مي افتد که سبب تحريم آن بازي مي شود که مي توان اين موارد را اينگونه جمع بندي کرد :
قمار ويا شرط بندي : که متاسفانه خيلي از ورزشکاران به نحوي مبتلا به اين مورد شده اند
به عنوان مثال : مسابقات دوره ايي فوتبال وغيره که پيش از برگزاري آن مبلغ معيني از تمامي تيمها جمع آوري مي شود وپس از پايان مسابقه بين سه تيم اول تقسيم مي کنند که اين خود قمار بوده وحرام مي باشد
ولي اگر از يکي از تيمهاي شرکت کننده هيچ مبلغي نگيرند ومجاني آنها را در مسابقه شرکت دهند آن اشکال رفع مي شود وديگر قمار نخواهد بود.
ويا شرط بندي به اينصورت که اگر هر کدام از آن دو تيم برد مبلغ معيني را از تيم مخالف دريافت بکند که اين بازهم قمار بشمار مي رود.
1- ناسزا گفتن وبدگويي يکديگر کردند ويا مرتکب اعمال غير اخلاقي شدن.
2- قضا شدن نماز ويا ترک نماز جماعت .
3- ترک اعمال نيک مانند نيکي به پدر ومادر وغيره .

وصلی الله وسلم علی محمد و علی آله و اتباعه الی یوم الدین
سایت جامع فتاوای اهل سنت و جماعت
IslamPP.Com



 
بازگشت به ابتدای صفحه     بازگشت به نتایج قبل                       چاپ این مقاله      ارسال مقاله به دوستان

اقوال بزرگان     

امام مالک نیز از موسیقی و از گوش دادن به آن نهی نموده است. وی در پاسخ به سوالی درباره غنا و نواختن آلات موسیقی گفت: "آیا عاقلی هم وجود دارد که غنا و موسیقی را حق بداند؟ این کارها را نزد ما فاسقان انجام می دهند" [تفسیر قرطبی]

تبلیغات

 

منوی اصلی

  صفحه ی اصلی  
 جستجو  
  روز شمار وقايع
  عضویت در خبرنامه  
پیشنهادات وانتقادات  
همكارى با سايت  
ارتباط با ما  
 درباره ی ما  
 

تبیلغات

آمار

خلاصه آمار بازدیدها

امروز : 1326
دیروز : 1336
بازدید کل: 9534581

تعداد کل اعضا : 616

تعداد کل مقالات : 11212

ساعت

نظر سنجی

كداميك از كانال‌هاى اهل سنت فارسى را بيشتر مي‌پسنديد؟

كانال فارسى نور

كانال فارسى كلمه

كانال فارسى وصال

نمایش نتــایج
نتــایج قبل
 
.محفوظ است islamwebpedia.com تمامی حقوق برای سایت
All Rights Reserved © 2009-2010